مهندسی

آشنایی با رشته های مهندسی و مقالات کوتاه

مهندسی

آشنایی با رشته های مهندسی و مقالات کوتاه

از خود گذشتگی' برای مقابله با گرمایش

براساس یک نظرسنجی تازه بی بی سی از 22 هزار نفر در 21 کشور جهان، اکثر مردم می گویند که آماده اند برای رسیدگی به مشکل تغییرات آب و هوایی از آسایش خود بزنند.

چهار نفر از هر پنج نفر می گویند که آماده تغییر عادات خود هستند، حتی در کشورهای آمریکا و چین که بزرگترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه ای به حساب می آیند.

سه چهارم شرکت کنندگان در نظرسنجی از اعمال مالیات بر انرژی حمایت می کنند به شرطی که از پول آن برای یافتن منابع تازه انرژی یا افزایش بازدهی سوخت های موجود استفاده شود.

پاسخ دهندگان این نظرسنجی در چین بیش از هر کشور دیگری نسبت به ایده مالیات بر انرژی اشتیاق نشان دادند.

مت مکگرات، گزارشگر بی بی سی در امور محیط زیست، می گوید نظرسنجی تازه حاکی از آن است که در بسیاری کشورها مردم بیش از دولت هایشان به تامل بر تغییرات جدی در شیوه زندگی برای مقابله با گرمایش زمین تمایل دارند.

براساس این مطالعه، 83 درصد پاسخ دهندگان در سراسر جهان موافقند که افراد مسلما یا احتمالا باید برای کاهش میزان گازهای گلخانه ای که عامل گرمایش است، عادات خود را عوض کنند.

در تقریبا تمامی کشورهای اروپایی و همچنین در آمریکا، اکثر مردم معتقدند که هزینه سوخت هایی که بیش از دیگر سوخت ها به تغییرات جوی دامن می زند باید افزایش یابد.

تنها استثناها کشورهای ایتالیا و روسیه بودند که در آنها شمار چشمگیری از مردم معتقدند که افزایش بهای انرژی لازم نخواهد بود.

مجریان این نظرسنجی می گویند که هزینه بالای انرژی در هر دو کشور می تواند عامل احتمالی مخالفت مردم آن با افزایش بها باشد.

نگرش ها نسبت به افزایش بهای انرژی در آسیا و آفریقا متنوع تر است.

در چین و اندونزی، اکثریت های بزرگی بر این باورند که بهای بالاتر انرژی لازم است، اما در کره جنوبی و هند اکثریتی که از بالاتر رفتن بها حمایت می کنند بسیار کوچکتر است.

و در نیجریه، 52 درصد پاسخ دهندگان باور نداشتند که بهای بالاتر سوخت برای مقابله با گرمایش زمین لازم است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد