مهندسی

آشنایی با رشته های مهندسی و مقالات کوتاه

مهندسی

آشنایی با رشته های مهندسی و مقالات کوتاه

توصیفی اجمالی در مورد آب های زیر زمینی

آب زیرزمینی آبی است که در زیر سطح زمین ذخیره شده است. به دانش‌آموزان بگوئید که آب زیرزمینی گاهی اوقات صدها سال طول می‌کشد تا جمع شود. یکی از بهترین مثالها مربوط به صحرای آفریقا می‌باشد که آب زیرزمینی برای هزاران سال جمع شده و هنوز برای آشامیدن و آبیاری استفاده می‌شود. آب زیرزمینی در زیرزمین جائیکه انواع متفاوت‌ سنگ‌ها می‌توانند به عنوان مخزن عمل کنند، ذخیره شده است. ماسه و ماسه سنگ بهترین مواد به عنوان مخزن می‌باشند و سفره‌های آب زیرزمینی بزرگی را در زیرزمین تشکیل می‌دهند اما همه ماسه یکی نیستند همان طور که دانش‌آموزان در آزمایش خواهند فهمید.

تصفیه آب از طریق مواد متخلخل متفاوت آب را به طور طبیعی در زمین تمیز می‌کند. مواردی نظیر ذغال چوب و دیاتوهیت (پودر سفید که مردم در استخرها می‌گذارند) کمک به تصفیه ذرات ریز معلق در آب می‌کند.

 زمینی که ما روی آن زندگی می‌کنیم، از لایه‌های زیادی با انواع متفاوت سنگین تشکیل شده است، آب می‌تواند به داخل فضای خالی یا حفره‌های کوچک درون سنگ‌ها یا خاک حرکت کند. زمانیکه آب حرکت می‌کند، سنگهای متفاوت ذرات را درون حفرات به دام می‌اندازند. بعضی از سنگهای حفره‌های بیشتری نسبت به سنگهای دیگر دارند و می‌تواند به عنوان مخزن آب یا سفره آب عمل کنند. بعضی از منابع آب بهتری را وابسته به آب زیزمینی برای آشامیدن هستند.

تکنیک‌های تصفیه در منابع آب بهتری استفاده می‌شود. آب یک مخزن از طریق ترکیب فرایندهای تصفیه و فرایندهای شیمیایی تمیز می‌شود.