مهندسی

آشنایی با رشته های مهندسی و مقالات کوتاه

مهندسی

آشنایی با رشته های مهندسی و مقالات کوتاه

الکترو بلوردرمانی

این روش در سال 1983 توسط هری الدفیلد، زیست شناس / فیزیک دان و مخترع، بوجود آمد و روش کلی نگر موثری برای تشخیص و شفای بیماری هاست که به موجب آن بلورها توسط امواج الکترومغناطیس با فرکانس بالای پالس شده، برانگیخته می شوند. مخلوط فناوری جدید با دانش درمانی باستان و خواص درمانی طبیعی بلورها، باعث شده این روش، روشی بسیار ایمن و ملایم باشد.این درمان با برانگیختن نوسانات بلورها، انجام می شود. بلورها نوسان کننده اند بدین معنی که به هنگام برانگیخته شدن الکترومغناطیسی، مرتعش می شوند. در اصل این همان روشی است که باعث عمل کردن ریزتراشه های بلور کوارتز در کامپیوترها و ریز قطعه های خانگی می شود. شواهدی وجود دارد که این تاثیر ممکن است برای درمان بهتر استفاده شود. بلورها ممکن است با فرکانس های محرک، آرامش بخش یا متعادل کننده بسته به مشکلی که وجود دارد، برانگیخته شوند. پالس ها از 1 دور در ثانیه (1 هرتز)، که بسیار آرامش بخش است، تا 45000 پالس در هر ثانیه (45000 هرتز) که بسیار برانگیزاننده است، تغییر می کنند.

 به طور کلی، فرکانس های محرک برای حالات با انرژی پایین مثل M.E، M.S  و سرطان استفاده می شوند در حالیکه فرکانس های آرامش بخش بیشتر برای درد و التهاب مورد استفاده قرار می گیرند. شرایطی همچون آرتروز (ورم مفاصل) نیاز به هر دو (آرامش بخش برای درد و محرک برای بازتولید بافت های آسیب دیده) بصورت متناوب دارد.

بلورها در الکترودهای شیشه ای یا الکترودهای با سیلیکون منعطف قرار داده می شوند (الکترودهای منعطف برای راحتی بیشتر بیماران طراحی شده است که براحتی دور بدن پیچیده می شود) و هر الکترود حاوی حدود 100 بلور کوچک است. هدفونی که در گوشی بلورها نصب شده، برای درمان تینی توس (Tinitus) (زنگ زدن صدا در گوش) و کم شدن شنوایی مورد استفاده قرار می گیرد.

بدست آوردن نتایج مفید نیازی به ایمان یا دید مثبت بیمار ندارد زیرا حیوانات به خوبی انسان ها به این نوع درمان جواب می دهند. تصدیق بسیاری از بیماران تایید کننده پیشرفت چشمگیر در شرایط مختلف است که شامل: آرتروز، M.E، درد پشت و گردن، مشکلات روده ای، آسم، گرفتگی عضلانی شانه، صدمات ورزشی، نامنظم بودن تیروئید، استرس و تنش، میگرن، پوکی استخوان، مشکلات چشم و بینایی، زنگ زدن گوش، اگزما و انرژی عمومی پایین می باشد. بیماران با شرایط بسیار خطرناک مثل M.S، سل و سکته دوباره نیز از پیشرفت های قابل توجه و مهمی در بیماری خود صحبت کرده اند. در بسیاری از شرایط تغییرات سودمند پس از یک یا دو جلسه بدست آمده است. گرچه برای بیماری های جدی یا مزمن، یک دوره 3 تا 5 جلسه ای قبل از هرگونه ارزیابی درمان نیاز است. قبل از درمان یک اسکن PIP برای ارزشیابی میزان جدی بودن بیماری انجام می شود. در طی درمان می توان بر روی یک صندلی راحت نشست درحالیکه الکترودهای بلورها بر بخش های مربوط به بدن قرار گرفته اند که سپس با فرکانس های الکترومغناطیس مناسب برانگیخته می شوند، در حالیکه شخص در حالت آرامش است

الکترو بلوردرمانی از انرژی الکترومغناطیسی کاربردی با روش های ویژه برای رسیدن به تعادل دوباره مناطق الکتریکی موجودات زنده استفاده می کند.

طیف الکترومغناطیس محدوده وسیعی از فرکانس ها از صفر هرتز (دور بر ثانیه) با جریان مستقیم تا 1023 هرتز با اشعه کیهانی می باشد.در این طیف، نوارهای فرکانس وجود دارد که اندامهای انسان را متعادل و تنظیم می کند. پنجره های فرکانسی که خیلی واضح نیستند ولی مهمترین برای الکترو بلوردرمانی می باشند، آن مراکزی از انرژی بدن یا چاکراها هستند که محدوده ای از 1 هرتز تا 45 کیلوهرتز را دربرمی گیرند. این پالس ها، مولفه های فرکانسی بالاتری هستند که در شکل موج مشارکت دارند.

برای فهم بهتر الکترو بلوردرمانی لازم است با برخی جزئیات الکترومغناطیس آشنا شویم.امواج الکترومغناطیس (EM) از جنبه های زیادی مشابه امواجی هستند که در آب تولید می شود. اگر یک سنگ به یک دریاچه بیفتد، امواج به صورت دوایر متحدالمرکز از نقطه برخورد منتشر می شوند. این امواج قله و دره های متناوب (peaks and troughs) هستند. اشکال امواج چهار مشخصه دارند: طول موج، فرکانس، دامنه و سرعت انتشار. طول موج فاصله بین دو قله است، فرکانس تعداد چرخه های کاملی است که در یک ثانیه روی می دهد. دامنه حداکثر جابجایی موج است. سرعت انتشار بسیار نزدیک به سرعت نور است زیرا امواج EM برای انتشار خود نیاز به هیچ واسطه مادی ندارند.بین فرکانس و طول موج رابطه ای وجود دارد که هرچه فرکانس پایین تر باشد، طول موج بلندتر است و بالعکس.

برخلاف امواج EM، امواج صوتی نیاز به واسطه مادی مثل گاز، مایع یا جامد دارند. صوت نمی تواند از خلا عبور کند. سرعت انتشار امواج صوتی با چگالی محیط تغییر می کند. برای مثال صوت می تواند در جامد سریعتر از مایع یا گاز حرکت کند زیرا در یک جامد، مولکولها به صورت چگالتری در کنار هم قرار گرفته اند. حرکت مولکولها هم جهت با امواج صوتی باعث افزایش فشار در محیط و حرکت برخلاف جهت امواج صوتی باعث کاهش فشار محیط می شود. یک موج فشاری صوتی که مولکولهای محیط انتقالی به صورت موازی با جهت موج حرکت می کنند، موج طولی نامیده می شود. امواج EM دارای حرکت موج عرضی است.

در محدوده فرکانس شنوایی، فرکانس هایی یافت می شوند که برای شنیدن دلپذیر می باشند. این فرکانس ها، نت های موسیقی نامیده می شوند. این فرکانس ها از 5/27 هرتز تا 40/70 هرتز منطبق با کلیدهای پیانو تغییر می کنند. هر نت موسیقی دارای یک فرکانس پایه است. اگر یک سیم نازک، که هر دو انتهایش محکم بسته شده، منقبض شود، ارتعاش موجی آغاز می شود که در طول سیم منتقل می گردد. سپس این موج برخلاف جهت منعکس می شود زیرا دو انتهای سیم قادر به حرکت نیست.

فرکانس پایه سیم توسط یک حلقه بسته منفرد نشان داده می شود. این سیم همچنین می تواند برای دومین بار در فرکانس تولید کننده دو حلقه بسته، مرتعش شود که دومین هارمونی است. سومین هارمونی، سومین حلقه بسته است و این روند ادامه دارد. هارمونی هر یک از امواج متوالی نیمی از دامنه قبلی است.

برای توضیحات بیشتر راجع به هارمونیک (علم مطالعه خواص و مختصات موسیقی) در الکترو بلوردرمانی می توان به کتاب هری الدفیلد تحت عنوان "قسمت ناشناخته مغز" مراجعه نمود. روش الکترو اسکنینگ( (electroscanning، از صوت برای کشف مشاهدات در زمینه های زیستی استفاده می کند. صوت با واحدهای دسی بل (decibel) اندازه گیری می شود. مقیاس دسی بل (dB) لگاریتمی است، به این معنی که هر بخش مقیاس نشان دهنده افزایش 10 برابر بیشتر از دامنه قبلی است. شدت صوت با مقایسه قدرت آن (p) با قدرت صوتی که تنها شنیدنی است (p0)، اندازه گیری می شود.

   Number of dB= 10 log10 (p/p0)

تشدید پدیده ای است که در زمینه صوت شناسی و تکنولوژی های رادیو آشناست. اشیا در فرکانس های مختلفی مرتعش می شوند و می توانند برای عمل کردن با امواج صوت با فرکانس یکسان برانگیخته شوند. پاسخ حداکثر هنگامی دیده می شود که فرکانس محرک برابر با فرکانس طبیعی چشم باشد. مثالی از تاثیر شفادهنده تشدید می تواند در هوموپاتی (homeopathy) (معالجه امراض بوسیله تجویز دارویی که در اشخاص سالم علائم آن مرض را بوجود آورد) دیده شود. درمان با مشخصات منطبق با علائم مرض بیمار، گزینش می شود )قانون تشابهات). درمان فرکانس سیگنال را نشان می دهد. گرچه برای رسیدن به حداکثر تاثیر، درمان باید در توان و نیرومندی صحیح اجرا شود. تشدید یک تاثیر محلی نیست. یک گیرنده رادیو می تواند چندین مایل از فرستنده دور باشد و سیگنال همچنان دریافت شود.

خودالقایی یک تاثیر محلی است. جریان در رسانا توسط میدان مغناطیسی تحریک می شود. اولین بار هانس اورستد (1819) نشان داد که هرگاه جریانی از درون سیم نازکی عبور کند، میدان مغناطیسی تولید می کند که جهت این میدان هم مرکز با راستای سیم خواهد بود. این اصل برعکس برای تولید جریان برق هنگامی که یک فنر در یک میدان مغناطیسی می چرخد، استفاده می شود و جریان برق در طی فنر تحریک شده با این میدان مغناطیسی جریان می یابد.

الکترو بلوردرمانی از هر دو تشدید و القا استفاده می کند. جریان EM در بیمار از الکترودهای نصب شده، برانگیخته می شود و اشکال امواج برانگیخته باید با نیازهای بیمار از نظر فرکانس و دامنه برای حداکثر تاثیر، منطبق شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد