مهندسی

آشنایی با رشته های مهندسی و مقالات کوتاه

مهندسی

آشنایی با رشته های مهندسی و مقالات کوتاه

مختصری در مورد شتر مرغ

شترمرغ بزرگترین پرنده موجود در کره زمین است که به دلیل داشتن بالهای رشد نکرده توانایی پرواز ندارد. ولی در مقابل ، با داشتن پاهای قوی قادر است با سرعتی معادل 60 کیلومتر در ساعت بدود و سرعتش را بیش از 10 دقیقه حفظ کند. درصورتیکه شتر مرغها در شرایط مناسب و با سلامتی کامل نگهداری شوند قادرند تا بیش از 40 سال بارور بمانند. شتر مرغ دارای محصولات با ارزشی است که عبارتند از:
تخم: هر شتر مرغ در هر دوره تخمگذاری 12 تا 18 عدد تخم می گذارد. ولی در شرایط پرورشی و در فصل تخمگذاری هر شتر مرغ ماده 40 تا 80 تخم و گاهی اوقات بیش از 100 عدد تخم می گذارند.


گوشت: ران و ساق بخش اصلی گوشت شتر مرغ را تشکیل می دهند. به دلیل پایین بودن چربی و کلسترول گوشت شتر مرغ از آن در رژیم غذایی استفاده می شود.
چرم: چرم شتر مرغ به عنوان با ارزش ترین محصول این حیوان مورد توجه می باشد. بهترین نوع چرم از شتر مرغ کشتار شده ای که تقریبا 10 تا 14 ماه سن دارد بدست می آید. در این مرحله چرم شتر کاملا شکل گرفته و در عین حال، فرسوده و آسیب دیده نشده است. مساحت پوست شتر مرغ در سن 10 تا 14 ماهگی در حدود 1/1 تا 5/1 متر مربع می باشد.
پر: با ارزش ترین پرها، پرهای سفید شتر مرغ نر است که تقریبا 24 پر میانی در اولین ردیف پرهایی بال هستند. از این پرها غالبا برای تزئین لباس های گران قیمت و نمایشی استفاده می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد