مهندسی

آشنایی با رشته های مهندسی و مقالات کوتاه

مهندسی

آشنایی با رشته های مهندسی و مقالات کوتاه

ارمغان آبخیزداری

هر چند آرزوی پرواز، طولی به قدمت عمر بشر دارد ولی زمان زیادی از تحقق این امر نمی گذرد. پرواز در فضای اطراف زمین امروز دیگر آرزو نیست بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر است. تصور زندگی بدون وجود هواپیما و اجسام پرنده آسان نخواهد بود.  زندگی انسان امروزی با فن آوری عجین گشته و انسان تصور زندگی بدون آن را سرد و بی روح می داند.

سرعت تکنولوژی مجال تفکر را از انسان باز می ستاند و این امکان که یک فرد بتواند در علوم مختلف متبحر گردد، دور از ذهن است. از سوی دیگر انسان امروز در پی کسب علوم جدید است، بر این اساس سالهاست، علوم مختلف سبک جدیدی به خود گرفته و چون درختی شاخه های خود را در عرصه عالم گسترانده است.

هر ساله صدها رشته تخصصی پا به عرصه وجود گذاشته، طالبان علم را به سمت خود بانگ می زند و روح پر تلاطم و جستجوگر انسان به سوی مبدا علم که همان خالق هستیست، رهنمون است و پویندگان این راه سعی در مسیری دارند که با سرعتی مطلوب تر  گام نهند.

واقعیت این است که سرعت رشد علوم در همه رشته ها یکسان نیست،  هر چند بعضی از رشته های علوم تجربی، قدمتی دیرین دارند لیکن به علل مختلف رشد مطلوبی را تجربه نکرده اند، ولی نیاز در شرایط امروزی بیش از گستره فعلی آنها است از جمله این علوم، علم آبخیزداری است که به دلایل مختلف در ایران و جهان رشد مطلوبی را طی نکرده  و نیازمند توجه ویژه است.  به همین علت این سایت سعی دارد سهم اندکی از بی نهایت را به جویندگان علم هدیه نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد